15 września 2016 Udostępnij

Polerka samochodowa - jak wybrać? Jaka najlepsza? cz II

Wśród producentów znajdziemy polerki kątowe, które dają nam szansę pracy także z drewnem oraz tworzywem sztucznym a także z metalem.

Moc

Aby polerka pracowała dłużej i efektywniej musi mieć odpowiednią moc. Odpowiedni będzie sprzęt, który ma około 1000 W mocy.

Waga

Polerowanie to żmudna czynność, szczególnie gdy lakier ma już duże znaczenia oraz wybierze się polerkę orbitalną. Dlatego ważne będzie znalezienie urządzenia o niedużej wadze. Dzięki temu ręka nie będzie się męczyć nawet jeśli praca będzie długi czas wykonana. (https://sklep.motogo.pl/maszyny-polerskie-c56)

Prędkość

Istotną funkcją każdej polerki będzie możliwość regulowania prędkości w trakcie pracy co będzie związane z wykonywanym zadaniem. Tym samym urządzenie musi mieć odpowiedni zakres obrotów. Większa prędkość będzie się sprawdzać w momencie, gdy będzie agresywnie likwidować się duże wady lakieru. Mniejsza prędkość nadaje się do wykończenia.

Najlepiej mieć zakres obrotów między 1000 a 2000. Istotną cechą jest kontrola elektroniczna, która trzyma stałą prędkość, która gwarantuje niezawodność przy niskich obrotach. Sam zakup polerki to tylko pierwszy krok do lśniącego lakieru. Trzeba jeszcze mieć pasty oraz pady.

Pady polerskie

Pady są to takie nakładki, które zakłada się na polerkę samochodową. Obracają się one ta, że mają kontakt z lakierem. Mamy różne rodzaje padów. z gąbki – wykorzystuje się je z polerką obrotową oraz orbitalną, charakteryzują się niższym poziomem ścieralności, rodzaj gąbki wpływa na szorstkość a tym samym na ścieralność z wełny – jedynie do polerek obrotowych. Charakteryzuje się wysokim poziomem ścieralności, dlatego nadawać się będzie dla mało doświadczonych użytkowników.

Pady należy dobierać do wykonywanego zadania. Należy kupić kilka sztuk o różnej ścieralności. W sprzedaży znajdziemy pady mocno ścierne, polerujące, wykańczające. Istotnym elementem będzie także rozmiar pada. Mniejsze będą pasować do złożonych elementów takich jak zderzak czy klapa tylna. Do dużych paneli należy sięgać po średnicę nawet 8 cali

Pasty polerskie

Tak samo jak pady również pasy mają różne możliwości ścieralności. Na sam początek warto mieć średnio i lekko ścierne pasty. Musimy się między innymi nauczyć je odpowiednio wykorzystywać, tak by poprawić lakier a nie go zniszczyć.

Karolina

Redakcja dnd.com.pl