Polerowanie lakieru – kiedy warto o tym pomyśleć?
Każdy lakier ma swój określony czas pięknego połysku i idealnego wyglądu. Gdy traci blaski i zaczyna straszyć zmatowiałym odcieniem, warto zastanowić się nad małymi zabiegami pielęgnacyjnymi naszego auta, które przywrócą mu dawny splendor i urok.
Jak i kiedy trzeba o tym pomyśleć?
Powłoka lakiernicza jest niezwykle delikatna, choć nie każdy zdaje sobie z tego sprawę. Przekonujemy się o tym zazwyczaj dopiero po pierwszych zarysowaniach auta, co zdarza się nawet przy odpryśnięciu kamienia spod kół czy najechaniu na krawężnik. Uszkodzeniu lakier może ulec także podczas zabiegów konserwacyjnych, więc wszystkie czynności należy wykonywać bardzo ostrożnie i delikatnie. Wystarczy drobny piasek czy kamyki jakie dostaną się pod gąbkę podczas mycia karoserii i już mamy gotowe ryski, więc do mycia powłoki lakieru polecane są rękawice z wełny lub delikatnej mikrofibry, które dają nam większą gwarancję czyszczenia bez zarysowań. (https://sklep.motogo.pl/maszyny-polerskie-c56)
Absolutnie nie wolno nam szorować lakieru szczotkami czy innymi szorstkimi narzędziami w celu sunięcia zabrudzeń, ponieważ to tylko pogłębi zabrudzenie i uszkodzenie w tym miejscu pod wpływem siły tarcia. Bądźmy także ostrożni w korzystaniu z myjni automatycznych, ponieważ szczotki używane w tych miejscach mogą spowodować widoczne otarcia i skazy na lakierze.
Kiedy polerowanie samochodu ma sens?
Powłoka lakierowa w samochodzie składa się z trzech podstawowych warstw, tworzących razem lśniącą „skórę” samochodu. Zaczyna się od podkładu, którego głównym zadaniem jest ochrona przed korozją oraz zwiększenie przyczepności kolejnych warstw. Kolejny jest lakier bazowy, a na nim lakier bezbarwny, który ma go chronić. Jeśli na samochodzie widoczne są głębokie uszkodzenia lakieru, takie które odsłaniają blachę karoserii, to w tym wypadku ratuje tylko nałożenie punktowe zaprawy. Jeśli jednak samochód ma płytkie rysy, prawie niewidoczne, to w takich przypadku można pokusić się o polerowanie. Polerowanie odświeża stary lakier i eliminuje większość płytkich zarysowań.
Stosowane są dwie metody polerowania: ręczna i maszynowa, a do obydwu potrzebna jest pasta polerska, która zamaskuje drobne rysy. Przy ręcznym polerowaniu musimy użyć pasty mocniejszej, a przy mechanicznym potrzebna jest maszyna polerska i pasta delikatniejsza w działaniu. Po zakończeniu polerowania efekty są szybko widoczne, a lakier zyskuje swój dawny blask
VMercedes-Benz jest znany jako jeden z najlepszych producentów samochodów luksusowych na świecie. Czy jednak Mercedesy są dobrymi samochodami i czy są niezawodne? To pytanie zadaje sobie wiele osób, które chcą poznać odpowiedź na nie przed zakupem. Samochody Mercedes-Benz są uważane za...
VNie jest niczym niezwykłym słyszeć piski starych hamulców, zwłaszcza gdy się zużywają. Nikt jednak nie chce słyszeć pisku nowych hamulców. Dźwięk ten może często wywoływać niepokój i zastanawiać, czy pojazd jest bezpieczny do jazdy. Nadmierna wilgoć, podwyższona temperatura i...
VByć może nigdy wcześniej nie słyszałeś o czujniku ciśnienia oleju. A może słyszałeś, ale nie masz pojęcia, co to jest i jak działa. W tym poradniku nie tylko dowiesz się, czym jest czujnik ciśnienia oleju, ale także poznasz objawy jego uszkodzenia i dowiesz się, ile kosztuje jego...