
Polerowanie lakieru – kiedy warto o tym pomyśleć?
Każdy lakier ma swój określony czas pięknego połysku i idealnego wyglądu. Gdy traci blaski i zaczyna straszyć zmatowiałym odcieniem, warto zastanowić się nad małymi zabiegami pielęgnacyjnymi naszego auta, które przywrócą mu dawny splendor i urok.
Jak i kiedy trzeba o tym pomyśleć?
Powłoka lakiernicza jest niezwykle delikatna, choć nie każdy zdaje sobie z tego sprawę. Przekonujemy się o tym zazwyczaj dopiero po pierwszych zarysowaniach auta, co zdarza się nawet przy odpryśnięciu kamienia spod kół czy najechaniu na krawężnik. Uszkodzeniu lakier może ulec także podczas zabiegów konserwacyjnych, więc wszystkie czynności należy wykonywać bardzo ostrożnie i delikatnie. Wystarczy drobny piasek czy kamyki jakie dostaną się pod gąbkę podczas mycia karoserii i już mamy gotowe ryski, więc do mycia powłoki lakieru polecane są rękawice z wełny lub delikatnej mikrofibry, które dają nam większą gwarancję czyszczenia bez zarysowań. (https://sklep.motogo.pl/maszyny-polerskie-c56)
Absolutnie nie wolno nam szorować lakieru szczotkami czy innymi szorstkimi narzędziami w celu sunięcia zabrudzeń, ponieważ to tylko pogłębi zabrudzenie i uszkodzenie w tym miejscu pod wpływem siły tarcia. Bądźmy także ostrożni w korzystaniu z myjni automatycznych, ponieważ szczotki używane w tych miejscach mogą spowodować widoczne otarcia i skazy na lakierze.
Kiedy polerowanie samochodu ma sens?
Powłoka lakierowa w samochodzie składa się z trzech podstawowych warstw, tworzących razem lśniącą „skórę” samochodu. Zaczyna się od podkładu, którego głównym zadaniem jest ochrona przed korozją oraz zwiększenie przyczepności kolejnych warstw. Kolejny jest lakier bazowy, a na nim lakier bezbarwny, który ma go chronić. Jeśli na samochodzie widoczne są głębokie uszkodzenia lakieru, takie które odsłaniają blachę karoserii, to w tym wypadku ratuje tylko nałożenie punktowe zaprawy. Jeśli jednak samochód ma płytkie rysy, prawie niewidoczne, to w takich przypadku można pokusić się o polerowanie. Polerowanie odświeża stary lakier i eliminuje większość płytkich zarysowań.
Stosowane są dwie metody polerowania: ręczna i maszynowa, a do obydwu potrzebna jest pasta polerska, która zamaskuje drobne rysy. Przy ręcznym polerowaniu musimy użyć pasty mocniejszej, a przy mechanicznym potrzebna jest maszyna polerska i pasta delikatniejsza w działaniu. Po zakończeniu polerowania efekty są szybko widoczne, a lakier zyskuje swój dawny blask
VCzy słyszałeś kiedyś o efekcie Liberty Valance'a? Pochodzi on z klasycznego filmu Johna Forda "Człowiek, który strzelał do Liberty Valance'a" i jednego z najbardziej kultowych cytatów - "Kiedy legenda staje się faktem, drukuj legendę". To w zasadzie reprezentuje współczesną...
VNie ma prostego sposobu, aby to powiedzieć, więc oto chodzi - ptasie gówno jest do bani. To zawsze wydaje się, że ptak będzie zlokalizować i cel twój świeżo umyte, woskowane i szczegółowe jazdy, kiedy najmniej się tego spodziewasz. Z prawem Murphy'ego nie zważając, ptasie odchody...
V Więc, jedziesz przez las po jednej, jednopasmowej drodze w środku nocy - i nagle przed twoją jazdą wskakuje jeleń. Co ty robisz? Cóż, jeśli jesteś jak większość kierowców, srasz w gacie podczas trzaskania o hamulce, aby uniknąć katastrofy. Ale czy można było zapobiec temu...