Ochrona przed rdzą i powłoka ceramiczna: Czy to się opłaca?
Chociaż większość nowoczesnych samochodów osobowych, ciężarowych i SUV-ów jest coraz częściej produkowana z tworzyw sztucznych i innych materiałów zapobiegających rdzy, rozwój rdzy nadal stanowi zagrożenie. Rdza jest slangowym określeniem tlenku żelaza, powszechnie występującego związku chemicznego, który powstaje w wyniku połączenia żelaza i tlenu.
Chociaż istnieje kilka środków zapobiegawczych stosowanych fabrycznie oraz kilka produktów rynku wtórnego, które mogą pomóc w ograniczeniu gromadzenia się rdzy, jednym z najbardziej skutecznych produktów zapobiegających mieszaniu się tych dwóch partnerów tanecznych jest powłoka ceramiczna - taka jak Armor Shield IX.
Ale czy warto stosować produkt DIY lub ceramiczny klasy pro - tylko dla dodatkowej ochrony przed rdzą? To pytanie, którym zajmiemy się dzisiaj. W dzisiejszym blogu AvalonKing porozmawiamy o ochronie przed rdzą i produktach z powłoką ceramiczną - jak powstaje rdza, co robią producenci oryginalnego wyposażenia, aby jej zapobiegać w nowszych pojazdach i jak powłoka ceramiczna pomaga zmniejszyć mieszankę O2 i FE (tlen i żelazo dla osób z niedoborem chemii).
Spis treściCo powoduje rdzę na samochodach? Dlaczego woda powoduje rdzę na samochodach? Co jest zrobione w fabryce, aby zmniejszyć potencjał rdzy na samochodach? Jak powłoki ceramiczne pomagają zapobiegać rdzy na samochodachJak działa ceramiczna powłoka samochodowa? Kończąc
Co powoduje rdzę na samochodach?
Więc - wróćmy do chemii w szkole średniej. Tlenek żelaza to techniczna nazwa rdzy. Wzór chemiczny to Fe2O3, który rozkłada się na dwie części żelaza - trzy części tlenu.
Proces korozji ma charakter elektrochemiczny. Aby to osiągnąć, potrzebna jest anoda, elektrolit i katoda. Proces korozji jest zakończony, gdy elektrolit dostarcza paliwo do anody. Wprowadza to tlen do metalu, który uwalnia elektrony, które przechodzą do katody. Proces ten prowadzi w końcu do powstania rdzy.
Dlaczego woda powoduje rdzę na samochodach?
Aby żelazo przekształciło się w tlenek żelaza lub rdzę, potrzebne są trzy elementy - tlen, woda i żelazo. Kiedy plamy wody dotykają jakiegoś przedmiotu, natychmiast dzieją się dwie rzeczy. Po pierwsze, woda miesza się z brudem i dwutlenkiem węgla w powietrzu, który tworzy bardzo słaby kwas węglowy i zmienia się w lepszy elektrolit.
Kiedy ten słaby kwas powoli rozpuszcza żelazo, rozpada się ono powoli na dwa pierwiastki - tlen i wodór. To rozpoczyna uwalnianie elektronów, które następnie łączą się z innymi metalami i zaczynają tworzyć tlenek żelaza.
Dlaczego słona woda lub kwaśny deszcz powodują powstawanie rdzy na samochodach?
Ponieważ źródłem powstawania żelaza jest wprowadzenie wody z żelazem, a woda miesza się z kwasami w dwutlenku węgla, możemy założyć, że źródłem powstawania rdzy są płyny zawierające elektrolity. Przedmioty takie jak słona woda, chlorek magnezu (sól drogowa) lub kwaśne deszcze zawierają na początku bardzo dużo elektrolitów i w ten sposób szybko przyspieszają proces korozji.
Do rozwoju rdzy potrzebne są tylko katoda, anoda i elektrolity, które można znaleźć w samochodach osobowych, ciężarowych i innych urządzeniach samochodowych, a także codzienne środowisko. W przypadku nadmiernej wilgotności powietrza, wilgoć zawarta w powietrzu wystarcza do wytworzenia elektrolitu - dlatego też samochody w klimacie o wysokiej wilgotności mogą generować rdzę (nawet jeśli są chronione przez pokrowiec samochodowy).
Co jest robione w fabryce, aby zmniejszyć potencjał rdzy w samochodach?
Czy pamiętasz film Fargo? A konkretnie, kiedy Jerry (mąż, który wynajął kilku kolesi, aby porwali jego żonę) został zakrzyczany przez kupującego nowy samochód, ponieważ policzył mu za instalację "antykorozyjną"? Cóż, jest to doskonały przykład tego, co wielu producentów samochodów (dealerów specjalnie) zrobił, aby chronić pojazd przed korozją.
Było to powszechne w zimnym klimacie, jak Twin Cities, gdzie większość Fargo była oparta. To był podkład lub powłoka natryskowa, która zapewni warstwę ochronną na górze metali i będzie blokować wodę z penetracji do metalu (brzmi znajomo).
Dzisiaj producenci samochodów poszli dalej, aby opracować materiały i procesy, które są mniej podatne na korozję. Kilka technik stosowanych przez producentów to m.in:
Używanie tworzyw sztucznych i materiałów poliwęglanowych: W dawnych, dobrych czasach, dwa główne obszary, w których rdza pojawiała się szybciej niż w innych miejscach, to zderzaki i dolne panele nadwozia wzdłuż boku pojazdu. W tamtych czasach właściciele samochodów nakładali na te obszary problemowe ciężkie warstwy wosku. Obecnie wiele z tych części samochodowych wykonanych jest z twardych tworzyw sztucznych lub poliwęglanu. Ponieważ żaden z tych materiałów nie jest w stanie być katodą lub anodą, rdza jest wyeliminowana.
Ochrona przed rdzą w lakierze i farbie podkładowej: W pojazdach, które są jeszcze wykonane z elementów stalowych i żelaznych, producenci wprowadzili do podkładów i farb składniki syntetyczne, które pomagają zablokować rozwój korozji. Jest to w zasadzie środek chroniący przed wodą. Jeśli jednak lakier zostanie porysowany do gołego metalu, szybko może dojść do korozji.
Kreatywni producenci: Wehikuł czasu, którym Marty cofnął się do roku 1955, był odporny na rdzę. To nie dlatego, że był naładowany elektrycznie przez kondensator strumienia, ale dzięki korpusowi ze stali nierdzewnej, który można znaleźć w DeLoreanie. Corvetty mają karoserie wykonane z włókna szklanego (kolejny materiał odporny na rdzę), podczas gdy starsze samochody Saturn miały panele boczne wykonane z tworzyw sztucznych.
Jak powłoki ceramiczne pomagają zapobiegać rdzy na samochodach?
W części edukacyjnej powyżej, jasno (miejmy nadzieję) wyjaśniliśmy czym jest rdza, jak powstaje i jakie działania podejmują dzisiejsi producenci samochodów, aby zmniejszyć potencjał korozji. Prosta prawda jest taka, że prawdopodobieństwo pojawienia się rdzy na samochodach jest mniejsze niż w latach ubiegłych.
Ale - problem nadal istnieje.
Głównym źródłem powstawania rdzy na samochodach są elementy zawieszenia, zaciski hamulcowe i inne metalowe części, które są wystawione na działanie powietrza, wody i soli (zarówno wody, jak i soli do odladzania). Metalowe części karoserii również mogą rdzewieć, jeśli farba zostanie porysowana i wystawiona na działanie czynników atmosferycznych.
Bądźmy więc przez chwilę realistami. Zastosowanie ceramicznej powłoki uszczelniającej do części zawieszenia podwozia to lekka przesada. Prawdopodobieństwo ptasich odchodów lub swirl marks tworzących pod pojazdem jest zdalna w najlepszym przypadku. Chociaż byłbym całkowicie cool promowanie klienta, który zrobił takie, to jest coś, codzienny kierowca lub przeciętny konsument będzie zrobić - zwłaszcza, że większość nowoczesnych samochodów mają powlekane metalowe części zawieszenia.
Głównym obszarem, aby być zaniepokojony jest panele nadwozia, zwłaszcza niższe obszary, które mają tendencję do być pokryte solą drogową latające z opon. To jest, gdzie zastosowanie powłoki ceramicznej może być bardzo pomocne. Jak więc powłoka ceramiczna pomaga chronić przed rozwojem rdzy?
Ten film naprawdę szczegółowo wyjaśnia, jak działają powłoki ceramiczne. Obejrzyj go.
Jak działa ceramiczna powłoka samochodowa?
Powłoki ceramiczne są skoncentrowanymi formułami lub płynnymi polimerami. Podstawowym składnikiem jest dwutlenek krzemu lub SiO2. Im wyższy procent SiO2 - tym silniejsze jest utwardzanie i wiązanie. Powłoka będzie penetrować te mikroskopijne niedoskonałości na powierzchni - jak obraz poniżej pokazuje. Następnie dostarcza mocną i bardzo płaską powierzchnię.
Nano Powłoki ceramiczne jak Armor Shield IX wykorzystuje nanotechnologię do uszczelnienia tych maleńkich porów i doliny w porowatej powierzchni jako jasnej powłoki. To tworzy hydrofobową jakość, która zmniejsza wodę z basenu i utrzymuje brud i kurz z poziomu powierzchni.
Tak więc, co można ceramiczne powłoki z Armor Shield IX? Oto niesamowite wideo, które wyjaśnia wszystkie te rzeczy, które nigdy nie myślałeś, że mogą być pokryte.
Zawijanie do góry
Tak więc - czy zastosowanie powłoki ceramicznej wyłącznie w celu ochrony samochodu przed korozją i rdzą jest tego warte? Jak najbardziej; tak, jest. Koszt powłoki ceramicznej DIY, czas spędzony na przygotowaniu pojazdu i aplikacji jest znacznie mniej kosztowny niż naprawa uszkodzeń spowodowanych rdzą. Podczas gdy dzisiejsze samochody są mniej narażone na korozję ze względu na nowe materiały, farby i materiały odporne na zarysowania stosowane w fabryce, starsze samochody - zwłaszcza przebudowy i renowacje nie są tak szczęśliwe.
Jeśli masz zamiar spędzić godziny i tysiące dolarów przywracając swój pojazd, usuwanie rdzy, i uzupełnienie ton karoserii, rozważyć środek proaktywny z zastosowaniem wysokiej jakości DIY powłoki ceramicznej lub powłoki ochronnej do jazdy. To po prostu ma sens.
Jeśli podobał Ci się ten artykuł, to z pewnością pokochasz produkty AvalonKing do pielęgnacji samochodów dla majsterkowiczów. Tworzymy "produkty bez ściemy" za przystępną cenę. A co najlepsze, traktujemy naszych klientów jak rodzinę, więc jeśli masz jakieś pytania lub po prostu chcesz porozmawiać o samochodach, wystarczy, że do nas zadzwonisz lub napiszesz e-mail. Sprawdź naszą stronę główną tutaj.
VMercedes-Benz jest znany jako jeden z najlepszych producentów samochodów luksusowych na świecie. Czy jednak Mercedesy są dobrymi samochodami i czy są niezawodne? To pytanie zadaje sobie wiele osób, które chcą poznać odpowiedź na nie przed zakupem. Samochody Mercedes-Benz są uważane za...
VNie jest niczym niezwykłym słyszeć piski starych hamulców, zwłaszcza gdy się zużywają. Nikt jednak nie chce słyszeć pisku nowych hamulców. Dźwięk ten może często wywoływać niepokój i zastanawiać, czy pojazd jest bezpieczny do jazdy. Nadmierna wilgoć, podwyższona temperatura i...
VByć może nigdy wcześniej nie słyszałeś o czujniku ciśnienia oleju. A może słyszałeś, ale nie masz pojęcia, co to jest i jak działa. W tym poradniku nie tylko dowiesz się, czym jest czujnik ciśnienia oleju, ale także poznasz objawy jego uszkodzenia i dowiesz się, ile kosztuje jego...