13 maja 2021 Udostępnij

Jak zapobiegać uszkodzeniom słonecznym lakieru Twojego samochodu

Czy wiesz, że Ziemia jest oddalona o zaledwie 92 miliony mil od tej płonącej kuli gazu w centrum naszego Układu Słonecznego? Choć wydaje się to dużą odległością, z międzygwiezdnego punktu widzenia jest to stosunkowo niewielka odległość.

Podczas gdy my jesteśmy uzależnieni od ciepła słonecznego, a Superman potrzebuje tych promieni UV, aby zasilić swoje kryptońskie supermoce, powoduje ono jedynie spustoszenie na lakierze naszych codziennych kierowców i królowych garażu. Uszkodzenia UV są stałym zagrożeniem dla właścicieli samochodów na całym świecie.

Od bycia głównym źródłem utleniania do blaknięcia lub powodując farby do peelingu, światło słoneczne nadal powodować frustrację właścicieli pojazdów. Istnieje jednak kilka sposobów, dzięki którym właściciele samochodów mogą chronić swój lakier, plastikowe elementy wykończeniowe, reflektory i inne elementy pojazdu przed uszkodzeniami spowodowanymi przez słońce. Właśnie tym zajmiemy się dzisiaj.

W poniższych informacji, będziemy dostarczać przewodnik, który bada, co powoduje uszkodzenie słońca do pojazdów, jak go chronić, i korzyści z korzystania z wysokiej jakości uszczelniacz farby samochodu lub powłoki ceramicznej, aby zapewnić SFP 1 Million poziom blokady przeciwsłonecznej.

Spis treściJak słońce uszkadza lakier samochodowy? Czy promieniowanie UV powoduje, że niektóre kolory samochodów blakną szybciej? Wskazówki dotyczące ochrony samochodu przed promieniami UVPrzełamanie techniki mycia samochodu z dwoma wiadrami Stosowanie powłoki ceramicznej w celu ochrony przed promieniami UV Zawijanie samochodu

samochód

Jak słońce niszczy lakier samochodowy?

Dla tych, którzy są jasne skóry (jak ja), do czynienia z oparzeniami słonecznymi i potencjał bycia opalony jest codzienna walka. Główną przyczyną oparzeń słonecznych jest promieniowanie ultrafioletowe, które jest wytwarzane przez słońce ponad 92,000,000 mil od ziemi. Ta sama przyczyna oparzeń słonecznych jest również głównym problemem, który powoduje, że farba staje się uszkodzona w czasie.

Dla tych, którzy nie są w pełni świadomi, ultrafioletowe lub UV światło jest niewidzialne, ale niezwykle potężne. Emituje pasmo w widmie elektromagnetycznym o długości fali, która mierzy wszędzie od 10 nanometrów do 400 nanometrów, co mierzy krótszy niż światło widzialne i dłuższy niż promieniowanie rentgenowskie. Występuje ono naturalnie w świetle słonecznym i stanowi około 10 procent całkowitej mocy promieniowania elektromagnetycznego Słońca.

Więc - dlaczego powoduje uszkodzenia lakieru samochodowego?

Cóż, po prostu, jest to silny producent energii, który stymuluje powierzchnię do reakcji, gdy uderzy. To produkuje szybki wybuch energii, która jest oddawana jako ciepło, ale także powoduje wiązania molekularne, które pękają.

Z biegiem czasu, zaczyna rozbijać cząsteczki znajdujące się w lakierach samochodowych, lakierach bezbarwnych i innych materiałach, co powoduje, że są one mniej odblaskowe lub przekazują mniej blasku "koloru", który widzą nasze oczy. Jest to znane jako efekt stępienia, że światło UV jest odpowiedzialny za tworzenie z lakierów samochodowych, plastikowe wykończenia, reflektory, nawet szkło samochodowe, opony i koła.

Czy światło UV powoduje, że niektóre kolory samochodów blakną szybciej?

Jest to stwierdzenie faktu, że niektóre kolory lakierów samochodowych lub bardziej podatne na uszkodzenie przez promienie ultrafioletowe. Widzisz, każdy kolor, który widzimy ma unikalną długość fali, że produkuje. I każdy kolor farby samochodowej jest zaprojektowany do absorbowania wszystkich długości fal w widmie wizualnym - z wyjątkiem tego, który jest związany z tym kolorem.

Więc w zasadzie, czerwony lakier samochodowy pochłania wszystko - z wyjątkiem czerwonego. Czerwony jest załamany od powierzchni, streamed do naszej kory wzrokowej, i mówi nasz mózg, "Hej, to jest czerwony - koleś".

Czerwony jest jednym z tych lakierów, które mają tendencję do "fade" więcej z powodu promieniowania UV. To dlatego, że jest to, że mała długość fali energii, która jest reprezentowana w świetle, które jest widoczne. Wydaje się "wyblakłe", ponieważ światło UV rozbija cząsteczki w "czerwonej farby" bardziej agresywnie niż inne. Ten sam problem można zaobserwować w przypadku mniejszych mieszanek "czerwieni", takich jak fiolety lub pomarańcze.

Inne czynniki, które przyspieszają rozpad molekuł farby przez promieniowanie UV

Promienie UV są głównym źródłem blaknięcie farby i degradacji. Jednak istnieją dodatkowe względy środowiskowe, które mogą przyspieszyć uszkodzenie farby - lub szczególnie, jasne powłoki.

Brudne samochody

Kiedy samochód jest brudny, jest pokryty zanieczyszczeniami, które powoli zjadają się na lakierze bezbarwnym lub powierzchni porowatego materiału. Z czasem te zanieczyszczenia i resztki mogą osłabić ochronę lakieru bezbarwnego. Przyspiesza to proces przenikania promieniowania UV, a tym samym utleniania.

Prosty akt utrzymania samochodu w czystości poprzez mycie pojazdu co dwa tygodnie może znacznie zmniejszyć potencjał uszkodzenia lakieru spowodowanego promieniowaniem UV.

Ptasie gówno i rozpryski pluskiew

Produkty uboczne pochodzenia zwierzęcego, takie jak ptasie odchody, sok z drzew lub wnętrzności pluskiew, zawierają wysoki poziom kwasów, które również przyspieszają uszkodzenie lakieru samochodowego przez promieniowanie UV i inne powierzchnie. Ptasie odchody zawierają szczególnie wysoki poziom kwasu moczowego, który może zacząć rozkładać lakier bezbarwny w ciągu kilku godzin.

W połączeniu z ogrzewania i energii stymulujące atrybuty ekspozycji na słońce, to stanowi mekkę dla uszkodzenia farby do wystąpienia. Korzystanie z produktu z ochroną UV jest najlepszym sposobem, aby również chronić na zewnątrz z kwasów znalezionych w produktach ubocznych pochodzenia zwierzęcego.

Sól i brud drogowy

Sól jest kolejnym zanieczyszczeniem, które otwiera drzwi do uszkodzenia części samochodowych przez promieniowanie UV. Chlorek sodu może również szybko przeniknąć przez powierzchnię ochronną, niezależnie od tego, czy jest to wosk samochodowy, lakier bezbarwny, czy nawet niektóre produkty uszczelniające lakier samochodowy. Zanieczyszczenia drogowe to połączenie toksyn chemicznych, takich jak smoła, żwir i oleje, które również powoli otwierają drzwi promieniom UV, aby mogły wykonać swoją brudną robotę.

Wskazówki dotyczące ochrony samochodu przed promieniami UV

Oczywistym jest, że najlepszym sposobem ochrony samochodu przed promieniowaniem UV jest mycie samochodu zgodnie z zaleceniami. Główne przyczyny promieniowania UV sprowadzają się do braku dbałości o pojazd, a w szczególności o jego powierzchnię.

Mycie pojazdu jest jednak procesem o wiele bardziej złożonym niż zwykłe pojawienie się w lokalnej myjni automatycznej. Te maszyny lub obiekty są rajem dla niszczenia lakierów samochodowych ze względu na materiały używane w myjni samochodowej twój proces.

W poniższej sekcji znajdziesz kilka wskazówek dotyczących mycia samochodu.

Przełamując w dół Two-Bucket Car Washing Technique

Jeśli śledziłeś naszego bloga przez jakikolwiek czas, będziesz wiedział, jak bardzo kocham metodę dwóch wiader. Poniższy film wyjaśni, jak to się robi.

Dla tych, którzy lubią pisemne instrukcje, oto kroki, które należy wykonać, aby prawidłowo ukończyć skuteczną ręczną myjnię samochodową.

Krok 1 - Wstępne mycie samochodu i mycie kół

Etap mycia wstępnego jest często pomijany. Jest on również dość prosty - wystarczy spryskać cały samochód za pomocą węża. Pomaga to usunąć zanieczyszczenia z powierzchni i zapewnia wymagane smarowanie, aby prawidłowo rozpocząć proces mycia.

Po zebraniu odpowiednich materiałów, należy zacząć od umycia opon i kół w pierwszej kolejności. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że cały pył hamulcowy i inne bzdury zostały usunięte - i nie przeniesiesz ich na lakier.

Jak prawidłowo czyścić felgi:

  • Użyj specjalnego odtłuszczacza do kół lub środka czyszczącego i pozwól mu nasiąknąć przez jakiś czas. Pozwala to na wsiąknięcie środka czyszczącego w koła i usunięcie lepkiego pyłu hamulcowego. Do czyszczenia kół użyj szczotki do czyszczenia kół lub rękawicy do mycia. W tym samym czasie umyj opony. Użyj węża wysokociśnieniowego, aby zmyć te koła i opony z całego mydła i gruzu. Powtórz czynność w zależności od tego, ile masz opon i kół.

Krok 2 - Mycie

Właściciele samochodów mają kilka opcji do mycia swoich przejazdów. Najlepszą z nich jest metoda dwóch wiaderek. Kiedy skończysz z kołami i oponami, przejdź do mycia samochodu. Zawsze pracuj w małych sekcjach, pracuj od góry do dołu, od lewej do prawej, i zawsze w bok do boku metody.

Kiedy skończysz - zakończyć ostateczne płukanie nad całym pojazdem.

Krok 3: Suszenie samochodu

Suszenie jest prawdopodobnie najważniejszym krokiem, jeśli chodzi o zakończenie pracy prawidłowo. Upewnij się, że używasz czystych ręczników z mikrofibry (takich jak wiele). Możesz użyć kozicy, jeśli zdecydujesz się na tę metodę, nie używaj niczego, co jest brudne. Ponownie - nie ma circle-jerking tutaj - wysuszyć w bok do boku wzór.

Nakładanie powłoki ceramicznej w celu ochrony przed promieniami UV

Istnieje kilka produktów, których możesz użyć do ochrony swojego samochodu przed promieniowaniem UV. Najskuteczniejszą z nich jest jednak powłoka ceramiczna. Zasadniczo, nanopowłoki są przeznaczone do wypełnienia tych małych dolin i niedoskonałości w lakierach bezbarwnych. Można je nakładać na każdą stałą powierzchnię, która jest porowata, w tym plastikowe listwy, felgi, folie winylowe, PPF, osłony reflektorów i szyby przednie.

Podczas procesu aplikacji, powłoka jest rozprowadzana od lewej do prawej, a następnie z góry na dół każdego panelu. Po zakończeniu sekcji, należy odczekać kilka minut, aby umożliwić powłoce błysnąć lub wstępnie utwardzić przed polerowaniem z czystym ręcznikiem z mikrofibry.

Dokładny czas oczekiwania zależy głównie od temperatury otoczenia w obszarze, który stosujesz do. Im gorętsza jest temperatura, tym szybciej powłoka wiąże. Jednakże, nasz produkt Armor Shield IX powinien być stosowany tylko w miejscach, które mieszczą się w przedziale od 55 do 85 stopni - maksymalnie.

Po odczekaniu odpowiedniego czasu, po prostu spłucz ręcznikiem z mikrofibry. Następnie przejdziesz do każdej sekcji na samochodzie, koła (jeśli chcesz), przednia szyba i więcej. Po wykonaniu wszystkich czynności, wykonaj drugą powłokę, aby upewnić się, że niczego nie pominąłeś. W ten sposób sprawdzisz również, czy aplikacja jest kompletna i czy nie ma żadnych nieosłoniętych miejsc.

Powłoki ceramiczne odbijają promienie UV, co pomaga zmniejszyć potencjalne narażenie powierzchni lakieru lub lakieru bezbarwnego. W ten sposób praktycznie nie ma szans na utlenianie lub uszkodzenie lakieru bezbarwnego.

Przy prawidłowym nałożeniu powłoki i wykonaniu prac przygotowawczych zgodnie z zaleceniami, powłoka powinna wytrzymać od 2 do 5 lat. W rzeczywistości AvalonKing jest jedyną powłoką ceramiczną dla majsterkowiczów, która gwarantuje trwałość produktu przez dwa lata.

Dla porównania wosk carnauba wystarcza na około sześć tygodni, więc jeśli częste woskowanie samochodu jest dla Ciebie przyjemne, warto rozważyć tę opcję. Folia ochronna lub PPF to druga skrajność, ponieważ mogą one wytrzymać nawet od 5 do 10 lat.

Zakończenie

Wszyscy potrzebujemy słońca, aby przetrwać. Podczas gdy promieniowanie UV jest wrzodem na tyłku dla naszych farb, zapewnia ono podtrzymujące życie oświetlenie, poprawia wchłanianie witaminy D i tworzy fotosyntezę, która pozwala roślinom i roślinności rozwijać się. Jest to część koła życia, ale nie musisz go nienawidzić, aby się przed nim chronić.

Czy po prostu zaparkować w cieniu, zdecydować się na wosk, uszczelniacze farby, winyl owinąć, folia ochronna farby lub powłoki ceramicznej, stosując motoryzacyjny blok przeciwsłoneczny do codziennego kierowcy lub samochód pokazowy jest prosty i proaktywny środek w celu zmniejszenia uszkodzenia promieni UV.

Jeśli podobał Ci się ten artykuł, to z pewnością polubisz produkty AvalonKing do pielęgnacji samochodów dla majsterkowiczów. Tworzymy "produkty bez ściemy" za przystępną cenę. A co najlepsze, traktujemy naszych klientów jak rodzinę, więc jeśli masz jakieś pytania lub po prostu chcesz porozmawiać o samochodach, wystarczy, że do nas zadzwonisz lub napiszesz e-mail. Sprawdź naszą stronę główną tutaj.

Sebastian

Redakcja dnd.com.pl